Rejsy turystyczno-stażowe

Dla kogo są rejsy morskie turystyczno-stażowe ?

To rejsy dla osób lubiących wyzwania i tych, którzy chcą połączyć rozwój umiejętności żeglarskich z możliwością poznania ciekawych turystycznie miejsc i akwenów. Żeby zapisać się na taki rejs, nie musisz mieć patentu żeglarskiego, ale zależnie od długości rejsu, trasy, pory roku i tym podobnych czynników powinieneś wybrać rejs dopasowany do Twoich zainteresowań, doświadczenia i możliwości.

Gdzie organizujemy rejsy stażowe?

Rejsy morskie stażowe organizujemy na wielu akwenach na całym świecie. Często żeglujemy po Morzu Północnym i Morzu Norweskim. Pływamy na rejsy do Norwegii, żeby pozwiedzać fjordy, ale też odwiedzić takie miejsca jak Lofoty, Nordkap czy Svalbard/Spitsbergen. Zorganizowaliśmy wiele rejsów morskich do Amsterdamu, Londynu, Dublina, dookoła Wielkiej Brytanii i Irlandii, na Wyspy Owcze i Islandię. Wśród naszych już zrealizowanych rejsów wyprawowych nie zabrakło opłynięcia Przylądka Horn, przepłynięcia równika czy też cieśniny Pentland Firth.

Czy można wykupić rejs stażowy 100 h ?

To ile godzin wypływamy zależy od pogody, załogi i terminu rejsu morskiego. Na tygodniowych rejsach po Bałtyku połączonych ze szkoleniem na jachtowego sternika morskiego jest to raczej staż około 70 godzin pływania. Przy intensywnym żeglowaniu jest możliwe wypływanie w tydzień 100 godzin stażu a nawet większej ilości godzin, ale wiąże się to z brakiem czasu na dłuższy postój w porcie i dość intensywnym i męczącym trybem pływania. Jeśli chcesz w krótkim czasie zdobyć dużo godzin stażowych to warto zapisać się na etapy tzw. przelotowe – czyli takie, gdzie trzeba przepłynąć duży akwen i pokonać kilkaset mil lub więcej by dotrzeć do portu docelowego.

Gdzie mogę zdobyć staż pływowy?

Obecnie na wielu akwenach można zdobyć staż pływowy, w tym np. na Wyspach Kanaryjskich czy też w Tajlandii. Ale oczywiście jeśli chcesz zrozumieć pływy i umieć sobie z nimi poradzić to dobrze przygotować się do takiego rejsu wcześniej teoretycznie np. na kursach Day Skipper Theory lub Coastal Skipper / Yachtmaster Theory, a następnie wybrać akwen gdzie występują wysokie pływy i silne prądy czyli np. akweny północnej Francji, kanału La Manche, kanału Bristolskiego czy też morza wokół Wysp Brytyjskich, Anglii, Szkocji, Walii lub Irlandii.

Bądź na bieżąco

Szkolimy w systemach